PORADENSTVO a Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov 2024
“Poradenské činnosti pre finančných spotrebiteľov“
Projekt je podporený Ministerstvom hospodárstva SR dotáciou vo výške 15 000,00 €
Zmluva o poskytnutí dotácie na realizáciu projektu Poradenské činnosti pre finančných spotrebiteľov je zverejnená v Centrálnom registri zmlúv. Dátum zverejnenia: 17. septembra 2024
Poskytovanie právnej pomoci a poradenstva v rámci realizácie projektu je bezodplatné. Spotrebiteľ má možnosť podať spätnú väzbu formou online dotazníka dostupného na úvodnej webstránke a webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR
Čas realizácie projektu: 01.07.2024 – 31.12.2024
Realizácia projektu prebieha diaľkovou formou :
Portál verejnej správy (ÚPVS) – zákon o e-Governmente – Číslo elektronickej schránky: E0006148170
Web stránka: www.zdruzenieaves.sk – neobmedzený čas príjmu podnetov a otázok
E-mail: info@zdruzenieaves.sk , zdruzenie.aves@centrum.sk – neobmedzený čas príjmu podnetov a otázok
Telefón: + 421 907 908 869 – od 11:00 do 16:00 hod.
Facebook: Združenie AVES a Verejná skupina AVES
Poštou na adresu:
- Združenie na ochranu práv občana – AVES Mliekarenská 725/8, Bratislava 821 09
- Združenie na ochranu práv občana – AVES Jána Poničana 9, Bratislava 841 07
Miesto realizácie projektu: Slovensko
Ciele projektu:
Hlavným cieľom projektu je cielená pomoc finančným spotrebiteľom pri súdnych ale i mimosúdnych sporoch. Hlavný cieľ sme rozdelili na 4 čiastkové ciele:
- Poskytnúť dostupnú bezplatnú pomoc finančným spotrebiteľom pri presadzovaní spotrebiteľských práv formou poradenstva a zastupovania na súdoch
- Zvýšiť úroveň presadzovania práv finančných spotrebiteľov, zabezpečiť rast vymožiteľnosti práv finančných spotrebiteľov v praxi a zvýšiť dôveru finančných spotrebiteľov v existujúci uzákonený systém ochrany
- Vylepšiť fungovanie ochrany finančných spotrebiteľov formou vyššej informovanosti verejnosti o právach finančných spotrebiteľov a posilnením nápravných opatrení v prospech finančných spotrebiteľov využívaním efektívnych metód riešenia spotrebiteľských sporov súdnou cestou
- Zintenzívniť, prehĺbiť a rozšíriť kontakt s odbornou a laickou spotrebiteľskou verejnosťou s cieľom iniciovať legislatívne zmeny a identifikovať problémové miesta v oblasti ochrany finančných spotrebiteľov
PORADENSTVO a Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov 2024
“Centrum ARS a poradenstvo pre spotrebiteľov“
Projekt je podporený Ministerstvom hospodárstva SR dotáciou vo výške 15 787,00 €
Zmluva o poskytnutí dotácie na realizáciu projektu Centrum ARS a poradenstvo pre spotrebiteľov je zverejnená v Centrálnom registri zmlúv. Dátum zverejnenia: 17. septembra 2024
Poskytovanie právnej pomoci a poradenstva v rámci realizácie projektu je bezodplatné. Spotrebiteľ má možnosť podať spätnú väzbu formou online dotazníka dostupného na úvodnej webstránke a webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR
Čas realizácie projektu: 01.07.2024 – 31.12.2024
Realizácia projektu prebieha diaľkovou formou :
Portál verejnej správy (ÚPVS) – zákon o e-Governmente – Číslo elektronickej schránky: E0006148170
Web stránka: www.zdruzenieaves.sk – neobmedzený čas príjmu podnetov a otázok
E-mail: info@zdruzenieaves.sk , zdruzenie.aves@centrum.sk – neobmedzený čas príjmu podnetov a otázok
Telefón: + 421 907 908 869 – od 11:00 do 16:00 hod.
Facebook: Združenie AVES a Verejná skupina AVES
Poštou na adresu:
- Združenie na ochranu práv občana – AVES Mliekarenská 725/8, Bratislava 821 09
- Združenie na ochranu práv občana – AVES Jána Poničana 9, Bratislava 841 07
Miesto realizácie projektu: Slovensko
Ciele projektu:
Hlavným cieľom projektu je cielená pomoc spotrebiteľom pri vnútroštátnych i cezhraničných sporoch. Hlavný cieľ má za úlohu prakticky presadzovať rýchle, spravodlivé, účinné menej formálne postupy mimosúdneho a alternatívneho riešenia spotrebiteľských podnetov, sporov a otázok.
Hlavný cieľ sme rozdelili na 4 čiastkové ciele:
- Poskytnúť dostupnú pomoc spotrebiteľom pri presadzovaní spotrebiteľských práv formou poskytovania kvalifikovaných poradenských služieb
- alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov
- mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov
- poradenstva
- aktuálnych informácií týkajúcich sa ochrany práv spotrebiteľov
- Zvýšiť úroveň presadzovania práv spotrebiteľov, zabezpečiť rast vymožiteľnosti práv spotrebiteľov v praxi a zvýšiť dôveru spotrebiteľov v existujúci uzákonený systém ochrany
- podporou a propagáciou mimosúdneho a alternatívneho riešenia sporov
- identifikáciou nepoctivých obchodníkov
- zapájaním predajcov do priebehu riešenia spotrebiteľských sporov
- Vylepšiť fungovanie ochrany spotrebiteľov formou vyššej informovanosti verejnosti o právach spotrebiteľov a posilnením nápravných opatrení v prospech spotrebiteľov využívaním efektívnych metód riešenia spotrebiteľských sporov mimosúdnou cestou vrátane ARS
- Zintenzívniť, prehĺbiť a rozšíriť kontakt s odbornou a laickou spotrebiteľskou verejnosťou s cieľom iniciovať legislatívne zmeny a identifikovať problémové miesta v oblasti ochrany spotrebiteľov